lauantai 19. tammikuuta 2013

Tulppaani - rakkaani

Tiedättekö milloin mä alan odottaa kevättä? Silloin kun tulppaanit ilmestyvät kauppoihin. Se on ehdottomasti mun kaikkien aikojen lempparikukka ja jotenkin symboloi musta toivoa, värikkyyttä ja valoa. Mun hääkimppukin oli epäperinteiseen tapaan tehty valkoisista tulppaaneista. Vaikka kalenteri näyttää tammikuuta, mieli on jo alkavassa keväässä. 



Pankkiirin mielestä olen vähän kajahtanut kun hehkutan kevätfiilistä kun ulkona paukkuu yli toistakymmentä pakkasta ja pakkaslumi senkun valuu räystäyden yli. Ja oikeessa se onkin! Mutta tässä asiassa olen mielellään vähän kahjo. Kynttilät kaappiin ja tilalle kauniita tulppaaneja.


Meillä on tapana ostaa tulppaaneja pitkin kevättalvea, onneksi ne ne on usein edullisia. Ne ei kuitenkaan ole leikkokukista niitä kestävimpiä. Jos kippu näyttää viikon virkeältä, olet onnekas. Kun olin kotona lasten kanssa, meillä lähes poikkeuksetta kukkia esillä. Nyt tuskin ihan samassa määrin kun kukaan ei ole päivisin niitä ihailemassa.


Tänään aurinko suorastan tunki väkisin kotiin ja täytti sen. Vaikea uskoa, että ulkona on taas yli kymmenen astetta pakkasta. Aurinkoisempi kausi alkakoot!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komenttisi on iloni, kiitos!