torstai 23. huhtikuuta 2015

Tehotyttö 8 kk

Olen tänään jo kahdeksan kuukauden ikäinen. Olen sanut olla terveenä viimeisen kuukauden. Eilen tosin alkoi pieni nuha. Olen oppinut viime aikoina paljon uusia temppuja, joista olen veljieni kanssa äärimmäisen ylpeä. Osaan muun muassa istua, vilkuttaa ja komentaa vanhempia tarvittaessa. Esimerkiksi, jos ruoan tarjoilemisessa kestää liian kauan tai minua kyllästyttää. Liikun myös aika sujuvasti kierimällä ja peruuttamalla. Ryömiminen ei minua erityisemmin kiinnosta. Pian voisin varmaan konttailla ja nousta seisomaan.

Äiti suunnittelee imettämisen lopettamista, mikä on minulla ihan ok. Pullostahan tulee maitoa helpommin. Syön muutenkin kiinteitä hyvin. Kaikki maistuu, mutta ei kovin suurissa määrissä kerrallaan.

Nukun yöni pääasiassa hyvin. Aamuyöstä alan joskus hötkyilemaan, mutta äidin rinnalla rauhoitun jatkamaan uniani. Syön öisin enää vain yhden kerran aamukuuden aikaan. Äiti ei laske tätä yösyömiseksi. Jos syön hyvin iltapuuron (kuten usein teen), en tarvitse ravintoa öisin. Päivisn nukun kolmet lyhyet päiväunet. Äiti haluaisi siirtyä kaksiin pidempiin, mutta en ole varma onko se hyvä idea.

En ole kasvanut pituutta moneen kuukauteen. Siitä neuvolassa oltiin vähän huolissaan ja lääkäri konsultoi mittojani. En kuitenkaan joutunut jatkotutkimuksiin, sillä painoa on tullut hyvin. Taidan nyt vaan ottaa painoa ja kasvan pituutta sitten kun minulle sopii. Tällä hetkellä tykkään olla lyhyehkö pallero. Pituuteni on nyt noin 66,5 cm ja painan n.8,5 kiloa. Vaatekokoni on edelleen 74.

Luonteeltani olen äidin mukaan verrattaen rauhallinen ja helposti hämättävissä. Tempperamenttini ei ole kovin tulinen ainakaan verrattuna isoimpaan veljeeni vauvana. Alan herkästi itkemään, jos äiti on liian kauan kaukana. Kotosalla tykkään olla samassa huoneessa tai ainakin näköetäisyydessä äidin kanssa. Äidistä se on kuulemma välillä vähän rankkaa. Vierastan myös  kai aika paljon tällä hetkellä.

Olen päässyt jo kokeilemaan keinumista sekä hiekkalaatikolla istumista kotipihallamme. Kevät on todella mukavaa aikaa kun ei tarvitse olla toppavaatetta päällä ja liikkuminen on helpompaa.

Terveisin,
Tehotyttö


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komenttisi on iloni, kiitos!